21 Mayıs 2012 Pazartesi

Trafik Kuralları Hayat Kurtarır

Yıllar önce paylaştığım bir klibi görünce bendeki etkisinin geçtiğini düşünerek yeniden bunları düşündürmesi için bu yazıyı yazmak istiyorum. Trafik kuralları hayat kurtarır. Hem kendi hayatınızı kurtarır hem başkalarının hayatını riske atmış olmazsınız. Ülkemizde trafik kurallarına riayet yok denecek kadar az seviyelerde. Ben bir süre yaşadığım Amerika'da gördüm ki trafik kültürü o ülkenin kendi kültürünü yansıtır. Orada insanlar trafikte birbirlerine o kadar saygılı ki anlatamam. GTA ya da NFS oynayan jenerasyon çokça görmüştür aslında bu durumu o oyunlarda. Oyun da bile insanlar şeritlerini bırakıp insanların önüne geçmezler bu saçma gelebilir bize ama gerçekte de bu böyle Amerika'da. Neden ülkemizde olmasın? Her yıl onlarca yüzlerce insanımız ölüyor ya da yaralanıyor. Biraz daha dikkat etsek kuralları uygulasak yüzlerce insan, onların aileleri zarar görmeyecek.

Şimdi herşey çok geç olmadan düşünelim; hız sınırı ihlali yapıyoruz ya da kırmızı ışık, önümüze bir çocuk çıksa evet küçücük bir çocuk çıksa ve ona çarpıp onu öldürsek ne olur hiç düşündünüz mü? Çocuğun ailesi ne duruma düşer düşündünüz mü? Ya da hadi insan öldürmekten hapse atıldınız onu geçtim, vicdanınızın sizi bir ömür yalnız bırakacağını mı sanıyorsunuz.

Yine düşünün, yanınızda annenin, babanız, kardeşiniz ya da çocuğunuz eşiniz olabilir. Sizin hatanız sonucu onlara bişey olduğunu düşünün ve karar verin bir yere 5 dakika, 10 dakika, 1 saat erken gitmek mi daha iyi ya da en yakınlarınızın katili olarak bir ömür vicdan azabı çekmek mi?

Sadece bize öğretilen kurallara uyarak bunların önüne geçebiliriz. Evet sadece biraz özen, biraz saygı... Ne sizin ne de başkalarının hayatını karartmayın. Trafik canavarı olmayın.

Eski tarihli yazım için tıklayınız.

Sözle ne kadar etkili olur bilemiyorum ama aşağıdaki videoyu izleyince benim gibi sizin de bazı şeyleri artık dikkate alacağınızı ümit ediyorum. Trafik kurallarına uyalım, uymayanları uyaralım.....


Video'yu sonuna kadar izlemenizi tavsiye ederim.


0 yorum:

Yorum Gönder