4 Ocak 2011 Salı

Geleceğimiz ; Elektrikli Arabalar

Aslında bunun ülkemizin güzide beyin güçleri tarafından bulunması ve geliştirlmesini isterdim fakat yabancılar yine bizden önce davrandılar. Çünkü yıllardır benzine en fazla vergi veren ülkelerin başında geliyoruz. Bu sebeble benzine en fazla veren insanlarız. Türk insanının benzine alternatif olarak elektiriği ya da bor ( daha sonra üzerinde durulacak) ile çalışacak arabayı üretmeye başlaması en doğal sonuç olurduki ama yine başaramadık. Gelin elektrikli otoların tarihine ve benzinli-elektrikli yakıtlı arabaların dönüşümüne bir göz atalım..

Elektrikli arabalara dönüş!

İlk elektrikli arabalar 1800′lerin sonunda yapılmaya başlandı. 1900′lerin başında ise New York’ta elektrikli arabaların sayısı benzinliden daha fazlaydı. Çünkü elektrikli taşıtların o dönemki rakiplerine göre birçok artısı vardı; sallamıyordu, kokusu, gürültüsü yoktu. Bu yüzden onlara “Kadın Arabaları” denmişti. 1909′da ABD’li ünlü sanayici John D. Rockerfeller’in eşinin kullandığı araba da elektrikliydi.

Fakat bu arabalar bataryalarından dolayı benzinlilerden 10 kat daha pahalıydılar. O dönemde yakıtın ucuz ve yaygın olması, içten yanmalı motorlarda patlamaya sebep oldu; elektrikli otomobilleri ise unutturdu. İçten yanmalıların bu üstünlüğüne rağmen 20. yy da elektrikli araba konseptleri tekrardan gün yüzüne çıktı. 1992′de Opel firması ilginç bir yol izleyerek Twin markası ile hibrid motoru geliştirerek müşterisine elektrikli ve benzinli araba kullanma seçeneğini sundu. General Motors ise 80′lerin sonunda başlattığı elektrikli araba projesini 1996′da EV1 markasıyla pazara girdi. Ancak arabalar, Tom Hanks ve Mel Gibson gibi bazı ünlüler dışında, pahalı taksitleri nedeniyle iade edildi. Anlaşıldığı üzere tarihteki birçok elektrikli otomobil girişimine rağmen bu konuda fazla bir başarı kaydedilemedi.

O günlerde olduğu gibi günümüzde de batarya en büyük problem. Bataryalar hem çok büyük ve ağır, hem de şarj süreleri çok uzun. Fakat görünen o ki; son yıllardaki ileri teknoloji ve bilim adamlarının çevre bilinciyle yaptıkları azimli çalışmalar sayesinde bu arabaları kullanmak uzun zaman almayacağa benzer.

Renault Bu Sektörde Öncü Rolü Üstleniyor

Evet Renault bu sektörde en cesur adımı atan otomobil firması. İlk elektrikli otomobilini de 2012 senesinde satışa çıkarmayı planlıyor. Geçen günlerde Başbakan R. Tayyip Erdoğan da bu arabalardan biriyle test sürüşü gerçekleştirmişti. Firma, bu projesi için full şarjla 200 km. mesafe gidebilen Lityum-Iyon bataryalı arabalar üretmeye başladı ve proje tam anlamıyla bittiğinde arabalar da satışa sunuluyor olacak.

Şarj süresi 20 dakika olacak
Elektrikli araba bataryalarının bu sistemle 20 dk. gibi kısa bir sürede dolacağını kaydeden “Better Place” Projesi Yöneticilerinden Tal Agassi ayrıca sürücülerin bataryanın şarjıyla ne kadar daha gidebileceklerini, en yakın dolum istasyonlarını nerede bulabileceklerini ve bunların meşguliyet durumlarını öğrenebileceklerini belirtiyor. Sistem, merkez dolum kayıtlarından sürücünün elektrik faturasını hesaplayacak ve aynı cep telefonu faturası gibi sürücünün hesabından ödenecek.

Umarız bu yeni adım tüm dünya ülkelerinde barışa sebep olur. Kaldıki yakın zamanda petrol yüzünden Irak'a savaş açan Amerika örneği burnumuzun dibinde dururken gerçekten elektrikli araba projesi bu dünya barışına katkı sağlayacağı kanaatindeyim...
.

1 yorum:

  1. Her elektronik cihazda olduğu gibi klimalarda da belirli bir kullanım zamanından sonra arıza durumları ile karşılaşılabilir. Klima servisi bakımı ve tamir gerektiren bu gibi durumlarda yedek parça değişimi ve aksesuar kullanımı söz konusu olur.
    http://www.klimaservis.com/yedek-parca-ve-aksesuar-satisi/
    ‪#‎klima‬ ‪#‎klimaservis‬ ‪#‎klimayedekparça‬

    YanıtlaSil